Nynäshamns bibliotek
Stadshusplatsen 3
149 81 Nynäshamn
Telefon: 08-520 683 10
Fax: 08-520 162 42
biblioteket@nynashamn.se
>mer kontaktinformation

Välkommen till Nynäshamns bibliotek!

Biblioteket i Nynäshamn ligger vid Stadshusplatsen bredvid Kommunhuset.
I samma hus som biblioteket finns Konsthallen och Bildarkivet.
Konsthallen ordnar utställningar.
Bildarkivet kan du gå till om du vill se foton från äldre tider.

För dig som bor utanför Nynäshamns stad finns det ett bibliotek i Ösmo och ett bibliotek i Sorunda. Även Nynäshamns gymnasieskola har ett bibliotek för sina elever.

På biblioteket kan du låna böcker, tidningar, tidskrifter, musik, film med mera.
Om du vill kan du boka en dator för att söka på Internet.
Med hjälp av ditt lånekort kan du t.ex. låna om och reservera böcker hemifrån.

Letar du efter något särskilt? Fråga i Informationen så hjälper vi dig.

>hitta med hjälp av A-Ö

Har du frågor? Skicka e-post till: biblioteket@nynashamn.se

Sidansvarig:
Amelie Schenström
Uppdaterad:
2010-06-13